Filmer

Kommentarer - 0 st.  |  Kategori - Allt och ingenting  |  Daterat - 2013-11-26 » 09:22:00
Har kollat på två filmer som jag tänkte berätta lite om.
Vi:
Få svenska filmer får mig förbannad. Denna film har just det temat som får igång mig och att vilja spy galla. Det handlar om en man och en kvinna som förälskar sig i varandra. Men vart efter så blir detta ett så oerhört destruktivt förhållande. Kvinnan är ung, oerfaren och osäker. Mannen är kontrollerande, manipulerande och har ett starkt ”ägandebehov”. Han utnyttjar hennes svaghet och skrikande behov av bekräftelse. Han kontrollerar och får henne exakt dit han vill utan att hon ens har en aning om det. Han förnedrar henne så grundligt och hon bara tar emot. Hon tappar sin personlighet allt efter vad filmen går. Man kan nog se det som att ”hon borde lämna honom eller säga emot”. Men om man tänker lite djupare så tror jag nog de flesta inser att så enkelt är det inte när man blir manipulerad av ett sånt monster.
 
Frankenweenie:
Att se vem regissören är till denna film är inte svårt att se, Tim Burton.  Kan ju direkt säga att gillar man honom är inte detta någon film för dig. Jag älskar att hela filmen är svartvit! Den handlar om pojken Victor som förlorar sin enda vän, en hund vid namn Sparky. Victor som är intresserad av vetenskap får en lysande idé under en lektion i skolan. Victor återupplivar din hund med hjälp av elektricitet. Detta skulle förbli en hemlighet men en klasskompis kommer på honom och där efter kommer stora konsekvenser. Jag tycker att denna film är väldigt fin och jag gillar verkligen hur alla de olika karaktärerna kommer fram med sin egen personlighet.
Namn:


E-Post: (Publiceras Ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Komma ihåg dig?
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!