.

Kommentarer - 0 st.  |  Kategori - Allt och ingenting  |  Daterat - 2016-02-25 » 16:15:59
Jag har funderar lite, håller det lätt, bara för att väcka tanke och få ut lite av mina tankar.
Så till saken, jag funderade över likheten mellan Hitlers styrande och religion. Det jag specifikt tänker på är hur de båda använder sig av "Du ska lyda, älska och göra som jag säger ty då skall du belönas. Går du emot straffas du". Samma koncept i dem båda. För alla vill väl bli belönade, känna gemenskap och inte straffas. Båda kräver en kompetent, förtroendeingivande och vältalande retoriker för att folk ska gå på det. Så som med sekter. Hänger ni med?
 
 
Namn:


E-Post: (Publiceras Ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Komma ihåg dig?
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!