Gömda - Liza Marklund

Kommentarer - 1 st.  |  Kategori - Allt och ingenting  |  Daterat - 2014-02-12 » 16:55:14
Jag har lyssnat på boken Gömda. De flesta har nog hört talas om den.
 
Den handlar om Maria som förälskar sig och skaffar dottern Emma tillsammans med en man från Libanon (om jag inte minns helt fel). Men förhållandet spårar ur totalt. Han börjar misshandla, våldta och hota henne och dottern. Allt förvandlas till mardröm. Hon försöker bli av med honom, vara honom tillags och att gömma sig på alla sätt medans myndigheterna står maktlösa. Maria träffar Anders som hon gifter sig med och dom får sonen Robin ihop. Då eskalerar allt och familjen bler tvugna att fly. Land och rike runt flyttar de. Det är inte bara exmaken som letar efter dem, även alla hans vänner och deras vänner. Döda är vad dom är ute efter.
 
Jag läser nästan endast verklighetsbaserade böcker. Själv så gillade jag boken! Första två tredjedelarna var helt klart de bästa. Riktigt spännande och gripande! Många gånger bet jag ihop mina tänder av hat över hur människor behandlas. Sista tredjedelen kändes lite "tradig" och likadan hela tiden. Kunde ha kortat av den delen oerhört mycket för att få det mer inressant. Boken är väldigt lätt i språket och handlingen tung.
 
Postat av: Emelie
2014-02-12 / 22:00:21

Läs då sanningen om gömda. Så får du veta hur det verkligen var :)


Namn:


E-Post: (Publiceras Ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Komma ihåg dig?
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!