Rasism & feminism

Kommentarer - 2 st.  |  Kategori - Allt och ingenting  |  Daterat - 2014-04-03 » 13:30:06

Idag är jag lite arg. Eller inte kanske just arg, kanske mer förbittrad. Jag är arg på folks oerhört låga intelligens. Opålästa folk som yttrar sig. Ja vi har yttrandefrihet men ha fakta i dina ordval tack. Det jag stör mig på mest idag är dessa saker jag får höra nästan så gott som dagligen:

 

”Jag är inte rasist men…. ”

”Jag är inte homofob men…”

 

Det där jävla men:et! Behöver du säga men så är du det du just sa att du inte var!

Något mer jag ofta får höra när jag berättar att jag är feminist är:

 

”Du ser ju inte ut som en feminist”

”Men du har ju pojkvän”

”Åh, då har du ju massa hår på kroppen”

”Men du har ju pojkvän, rakat kön & armhålor så då är du ju inte true feminist, haha!”

 

Jag visste inte att man måste se ut på ett speciellt sätt, vara lesbisk och hårig för att vara feminist. Vilket fallet såklart inte är. Man får se ut hur tusan man vill och tro på vad man vill. Ofta vet faktiskt inte folk vad feminismen står för. De tror oftast att det är endast kvinnor som ser ut som ovanstående, att kvinnorna vill ta över världen och förgöra alla män. Och så är ju såklart inte fallet. Vill ni veta något mer ni opålästa människor? Det finns muslimska kvinnor som inte bär sjal och muslimska män som inte är terrorister. Jo det är sant!!!

 

 
Postat av: Ida och Amanda
URL: http://idaoamanda.blogg.se/ 2014-04-03 / 15:42:07

Bra inlägg!!♡

Svar: Tack! (:
Felicia Ericsson


Postat av: ☆Z I N J A☆
URL: http://zinja.blogg.se/ 2014-04-03 / 22:42:04

jag är också feminist, och jag håller med det blir ofta så när man berättar, oftast får jag höra att jag är för ung för att vet vad det innebär...

Svar: Ja det är ju också den klassiker det ;) Stå på bara! (:
Felicia Ericsson


Namn:


E-Post: (Publiceras Ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Komma ihåg dig?
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!