Prioriteringar, avundsjuka och missunnande

Kommentarer - 0 st.  |  Kategori - Allt och ingenting  |  Daterat - 2013-10-25 » 15:04:46

Idag på förmiddagen var min fina vän Sandra här på en fika. Vi pratade mycket om prioriteringar, avundsjuka och missunnande. Att vi båda är i en fas i livet där prioriteringar är viktigt. Sandra prioriterar sitt nyköpta hus framför att åka iväg på en två veckors semester. Varför då? Självklart för pengarna och det är inget konstigt, det är moget tänkande! Hon har kämpat för detta och är värd det. Andra som inte kämpar ska inte sitta och döma, gnälla och vara avundsjuka. Kämpar man inte så får man inget (om man inte är född med silversked i munnen). Men orka lägga ner sin tid och energi på det. Du blir inte en bättre människa av det. Så kommer vi till mina prioriteringar nu. Jag prioriterar min framtid just nu. Jag vet vad jag vill och tänker kämpa. Jag behöver plugga upp min Engelska B vilket tar emot så hårt. Jag avskyr engelska så innerligt men det är faktiskt så för att kunna plugga till det jag vill så behöver jag det. Och jag tänker göra det, bita i det sura äpplet. Rycka upp mig. Vara min egen motor. Ett annat ord jag skrev upp var avundsjuka vilket vi pratade om mycket. Vi tar ett exempel. När jag fick se Sandras nya hus höll jag på att smälla av! Det är så fint! Så jag säger då till henne ”Herre gud vad fint, helvete vad avis jag blir! Grattis Sandra! Vad glad jag blir för din skull!”  Och precis så är det ju. Jag blir avundsjuk för det är väl klart att jag också vill äga ett fint hus. Men jag har inte dom möjligheterna så blir inte avundsjuk med det där svarta i ögonen och mumlar lite. För jag älskar Sandra så jag blir glad för hennes skull och då uppstår inte en negativ avundsjuka. Jag missunnar henne inte det för fem öre. Jag tycker bara att det är kul och blir glad själv över att hon är glad. Hon känner detsamma för mig och min utbildning. Jag vill nu utbilda mig och vet till vad. Hon skulle aldrig klanka ner på mina val just för att hon blir glad för min skull istället för att missunna. Hon vill absolut inte samma sak men inte att hon skulle sitta och pika mig eller yrket. Utan frågar och är intresserad. Så jag förstår verkligen inte grejen med att missunna folk lycka och framgång.
Lite så har våra samtal gått idag (:

 

 
Namn:


E-Post: (Publiceras Ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Komma ihåg dig?
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!