Jävla nacke

Kommentarer - 0 st.  |  Kategori - Allt och ingenting  |  Daterat - 2013-07-26 » 14:32:37

Igår började min nacke värka utav bara fan. Jag har problem i nacke och rygg efter en bilolycka. Så har kroniskt ont men man blir ju så van så man inte märker av det. Men så igår fick jag så jävla ont. Det är musklerna som går parallellt men ryggraden upp och sen strålar det upp hela vägen till pannan. Så på kvällen fick jag ta mina värktabletter som jag fått som alltid brukar hjälpa men icke sa Nicke, inte då inte. Nacken blev väl lite bättre men inte huvudvärken. Det som brukar starta min värk är ofta stress så jag får spänningar och spänningshuvudvärk men det kan inte ha varit det denna gång. Tror jag i alla fall. Kanske om jag sovit konstigt? Men borde det inte kommit direkt på morgonen då och inte senare på eftermiddagen? Aja jag vet inte, ont som fan gjorde det i alla fall. Efter bilolyckan gick jag väldigt länge på rehabilitering och det hjälpte oerhört mycket faktiskt.  Men när jag slutade så slutade jag också bit för bit att göra mina övningar. Så dumt! Måste verkligen skärpa mig med det. En övning som jag tycker är riktigt bra är den ni ser på bilden nedanför. Man tänjer ut musklerna. Den är toppen även för den som inte har ont i nacken! Så skulle du känna lite i nacken så testa den, för mig funkar den kanon.

 Glöm aldrig rak rygg!
 

Andra bra övningar är också att sitta rakt på en hård stol. Armarna rakt hängande ner. Rulla huvudet runt, runt, runt. Inte för fort.

En annan bra är att också sitta rakt på en stol och ha armarna hängandes ner. Blicken rakt fram. Så lyfter du axlarna upp och ner flera gånger. Försök att tänka att det är skulderbladen som lyfter och inte armarna. Lyft så högt du kan.

 

Namn:


E-Post: (Publiceras Ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Komma ihåg dig?
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!