Mina Parfymer

Kommentarer - 0 st.  |  Kategori - Skönhet insida&utsida  |  Daterat - 2013-01-03 » 14:56:11
Tänkte skriva ett inlägg här om de parfymer som jag använder. Skriver om vad jag personligen tycker om doft & design. Om vilka tillfäller jag använder de till. Och om vad de står om dom att de doftar.
 
1. Christina Aguilera
Fick denna i julklapp för ett bra tag sen. Det är en sån parfym som jag oftast använder vid finare middagar eller seriösare tillfällen. Den har en väldigt fin designe tycker jag. Den har en söt men inte godissöt doft, liiiite exotisk doft enligt mig. Den lanserades 2007 och har doft av: Vanilj, Svartvinbärste, Pion, Jasmin & Mandarin.
 
2. Love Forever - Pink Cookie
Denna köpte jag på Rusta förra året för typ 49kr. Det är en av mina vardagsparfymer. Doften håller okej, inte sådär superdåligt som många andra billiga parfymer men den håller ju heller inte en hel fest kväll/natt. Men en absolut värd vardagsparfym för så lite pengar. Designen är väl inte den snyggaste. Tycker att den luktar väldigt sött och flickigt. Luktar sockervadd med vaniljsmak skulle man kunna säga. Det som det står om den att den doftar är: Liljekonvalj, Hallon, Vanilj & Godis.
 
3. Aquolina - Pink Sugar
Denna köpte jag för ett bra tag sen. Träffade på en kompis som hade den på sig och jag sprang raka spåret och köpte den själv! Den använder jag ibland till vardags och ibland till fest, den funkar till båda. Så håller den doften och väldigt bra. Den luktar bara sött! Superflickigt och supersött. Namnet på den beskriver den verkligen bra, rosa socker. Tycker att den har en söt och enkel design. Gillar oklumpigheten i den.
 
4. Alyssa Ashley - Vanilla
Detta är nog min andra av denna. När jag gick i högstadiet älskade jag den men mer och mer så har den hamnat i bakgrunden. Den luktar vaniljbullar! Man kan inte hitta en parfym som luktar mer vanilj. Dock så tycker jag att den är lite väl skarp. Skulle vilja ha den lite mildare vanilj. Ett "sprut" (haha) räcker av denna för den håller så länge och luktar så starkt. Jag vet inte hur många gånger mamma kommit hem när jag haft denna och sagt "Åh vad gott det luktar, vad har du bakat?" Så blir hon besviken när det är parfymen ;) Haha! Designen däremot tycker jag är ganska ful, den ser billig ut på ett dåligt sätt.
 
5. Britney Spears - Fantasy
Min absoluta favorit! Vet inte hur många av just denna jag haft. Skulle gissa på att denna är min sjunde. Har även bodylotion och showergel i flertal. Är det en favorit så är det! Denna är min absoluta festparfym, alltid den. Men den funkar jävligt bra till vardags också. Den luktar sött och man får ofta komplimanger för denna doft. Dock gillar jag inte riktigt designen. Tycker att den funkar men den är ju inte snygg och så är den lite klumpig. Doften är: Kvitten, Litchi, Kiwi & Jasmin. Jag kan nog inte tröttna på denna. Kan även rekommendera hennes andra, den lila: Midnight. Den använde jag och mycket ett tag. Sen hennes andra luktar också väldigt gott (:
 
6. Beyoncé - Heat
Denna köpte jag i somras. Har velat ha den så länge men har tyckt att jag haft så många parfymer så har inte blivit av. Men nu köpte jag den och jag älskar den. Den passar till alla tillfällen enligt mig. Designen är också väldigt fin. Den doftar: Röd vaniljorkidé, Magnolia, Persika & Kaprifol-nektar.
 
Mina andra parfymer:
Här har vi några av de andra parfymer som jag inte använder så ofta. Egentligen inga kända om man kan säga så mer än Carolina Gynnings parfym Go Girl. Fick i julklapp för flera år sen tror jag. Väldigt söt och stilren design men luktar skit tyvärr! Tycker att den bara luktar kemiskt, billigt och stark. Står att den ska lukta: Lime, Viol, Apelsinblomma, Persika och Ros. Men nja, inget jag känner iaf.
Namn:


E-Post: (Publiceras Ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Komma ihåg dig?
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!