Bloggar, bloggar och åter bloggar

Kommentarer - 5 st.  |  Kategori - Allt och ingenting  |  Daterat - 2012-01-12 » 14:00:00
Alltså det där med bloggar, det är superduper många som gör det. Och genom att det är så många så skapas så många olika slags bloggar genom att vi är olika individer och har olika intressen som vi bloggar om. Men något jag inte tål är monotona bloggar! Och då tänker ni "men varför läser puckot dom då?". Och faktum är att jag gör faktiskt inte det. Men när man sitter och kollar runt bland bloggar, slumpar sig fram, så är de som flugor runt kobajs, ÖVERALLT! Men jag ska förklara vilka typer av bloggar det är, kanske just du har en sådan?



Den typ av blogg där det endast står "Idag har jag", "Idag har jag" och "Idag har jag" sen är det bara massa bilder på den personen! Och oftast är det samma bild flera gången! (?) Jag menar va? Vad är grejen? Bloggar där det aldrig är några tips, aldrig outfits eller något annat är bilder på bloggägarens fejs! Vissa kanske tycker att det är skitkul så det inte kan slita sig men jag gör verkligen inte det, jag får inte ut minsta lilla av det. Lägg upp saker på vad som händer just den dagen, kläder, fester osv. Men fan itne samma jävla bild 3 gånger samma månad! Eller liknande bilder som det inte skiljer mycket på. Kanske att du har andra kläder, wooow alltså! Hör och häpnad!



Bloggtypen som 90% lägger upp svartvita bilder som ser allt annat än glada ut. Annars lägger dom upp en egenskriven dikt eller en ilsken eller deppig låttext. vad vill du få ut med det? Ska alla skriva till dig "Åh vad har hänt, mår du dåligt?" Nej tror inte det va. Öppna käften istället och prata med någon istället för att leka märkvärdig och svår på internet. Eller ah, okej då om du är -13 då är du inte så emotionellt utvecklad. Nu kommer jag låter som en riktig fitta jag vet, men jag garvar åt det när jag ser sånt. Förlåt, haha! Det är okej att må dåligt det är det absolut, alla gör det ibland. Men bygg för fan inte 80% på en blogg med deppbilder och depptexter.



Tänker nog inte säga så mycket om denna kategori. Men det är bara en bloggtyp som jag inte tycker är underhållande. Jättesynd om de som har en sjukdom och lider. Modigt att skrivaom det på internet där alla kan se kanske jag vet inte. Vet inte om jag tycker det faktiskt. Skriv en bok istället? Syftet är väl att man vill dela med sig och få andra att förstå men själv tror jag ingen som inte lider av samma sjukdom kan riktigt förstå, men absolut få mer förståelse. Kanske lider jag av någon sjukdom? Vad vet ni om det? Jag har inte sagt något men för det betyder det inte att jag inte gör det bara för att jag inte blåser upp det som en luftballong på internet. Men ah, det är bara inte en typ av blogg som jag läser bara.


Jo jag gillar bloggar med krativitet och där det händer mycket! Så på så sätt gillar jag Kissie, alla vet vem det är va? Hon har med så mycket i sin blogg så den tröttnar man inte riktigt på. Jag erkänner, jag läser den 2-4 gånger i veckan. Gillar även bloggar men mycket sminktips, outfits och en massa kläder så man kan inspireras och få egna ideér. Sen är det även kul att hitta bloggar som handlar om ett specifikt ämne som t.ex. mat, måla, smink, design, inredning, second hand, foto m.f. Jag tycker även att det är lite kul med provokation och när det märks att folk ljuger i sina bloggar men dom är så inne i det att dom inte fattar det själv, t.ex. om hur många besökare de har eller om händelser ;) Jag tycker också att det är kul men folk som är lite blåsta, gör bort sig och säger emot sig själv. Det är helt underbart att sitta och garva åt en tisdagseftermiddag (Y) Och sen de människor som försöker vara märkvärdiga och låtsas vara rika, åååh det är också superkul för de fattar inte att man genomskådar dem :D Hmm, vad gillar jag mer? Jag vet inte har nog fått med det mesta. Och nu hoppas jag inte att ni sitter och tänker "Fan vilken idiot hon är" för detta är mina åsikter och ni har valt att läsa (: Kanske att du har en blogg som jag hatar eller garvar åt eller kanske att jag har det som du gör detsamma med. Men det är upp till var och en, right? (: Men jag hoppas iaf att ni gillar min blogg och av vilken anledning det spelar ingen större roll, hoppas ni får ett gott skratt antingen åt mig eller med mig, lite inspiration, tankeställar och ja vad som helst!
Bye :D
Postat av: emma
URL: http://emmmalindell.blogg.se/ 2012-01-12 / 17:08:47

Haha du är nog lite störd :D men håller med dig faktiskt! fast jag skulle nog sätta mig själv i den översta "ego" kategorien, inte för att jag älskar mitt utseénde utan mer för att mina inlägg bara handlar om vad jag gör på dagarna? haha ;)men bloggar ju inte för någon annans skull, och har inte tvingat någon o läsa min blogg är mer som en liten dagbok typ :D


Postat av: mollie
URL: http://molliedahlbom.blogg.se/ 2012-01-12 / 17:09:41

sv: såg din kommentar nyss om mitt linne :)

tack så mycket, jätte fin blogg.

lust att hjälpa mig att välja kläder tills imorgon kväll?

in på bloggen och kommentera,

kram:)


Postat av: cecilia
URL: http://ceciliakickmaier.blogg.se/ 2012-01-12 / 19:28:29

haha jag känner mig ganska träffad :P pikeN. det du skriver om "tyck synd om mig bloggaren", stämmer väldigt bra in på mig. men om man kollar på vad det är för bloggar jag läser så är det nästan alltid sådana. jag älskar både att skriva själv och musik lyrics är rätt underbart. men jag har nog aldrig lagt upp det för att verka svart eller märkvärdig. det jag lägger ut på min blogg är sånt som jag uppskattar, och betyder mycket för mig.


Postat av: Cecilia
URL: http://ceciliakickmaier.blogg.se/ 2012-01-14 / 16:56:47

sv: inte? tycker jag passade bra in där ;P. klart att det är så, men det är även därför jag gillar din blogg oxå. kan förstå att man kan tröttna på alla lyrics texter som finns överallt, men det är en sak som ligger mig varmt om hjärtat iaf


Postat av: Quihnn
URL: http://illustreraren.beldo.se 2012-01-16 / 09:57:16

Haha xD Åh, så skönt att man inte är ensam att tycka vissa bloggtyper är SKIIIT. Så irriterande att läsa såna.


Namn:


E-Post: (Publiceras Ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Komma ihåg dig?
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!